تامین و تولید مخازن و موا پلیمری

  • ۰
  • ۰

کاربرد مخزن اسید جهت ذخیره سازی در حوزه صنعتی چیست؟

مخزن اسید یکی از مهمترین و در عین حال پرکاربردترین انواع مخازن در حوزه صنعتی می باشد. در صنایع مختلف شما با انواع و طیف وسیعی از سیالات خورنده اعم از اسیدها و مواد قلیایی سروکار خواهید داشت. مخزن اسید ذخیره سازی صنعتی به طور گسترده برای ذخیره مواد شیمیایی مایع یا مایعات تا 25000 واحد استفاده می شود. قابل ذکر است که در واقع  مخزن اسید در حوزه صنعتی همانند استوانه هایی بزرگ عمل می کنند زیرا ورودی یا خروجی ندارند. مخازن اسید استوانه ای شکل با زمین زاویه 90 درجه تشکیل می دهند. هنگام ساخت مخزن اسید استوانه ای شکل یا دیگر مخازن اسید مقررات سختگیرانه ای رعایت می شود. چرا که این مخازن با مواد حساسی ارتباط دارند. از آنجایی که که این سیالات بسیار واکنش پذیر هستند و در تماس دایمی و مستقیم با بدنه مخزن اسید هستند، می بایست نهایت دقت را در انتخای متریال و روش تولید به کار بست. برای صادر نمودن مخازن اسید باید تمام قوانین و استانداردرهای بین المللی در تمام مراحل ساخت مخزن اسید مو به مو رعایت شده و به کار بست.

 

 مخازن ذخیره سازی معمولاً برای ذخیره نفت، گاز، سوخت و مایعات شیمیایی یا مواد خام برای تسهیل عملکرد یک پالایشگاه استفاده می شود. بخش شیمیایی، فرآوری لوازم آرایشی و بهداشتی، پردازش پلاستیک، بخش فولاد، پالایشگاه ها، تولید برق و انرژی، صنایع گرافیک و کاغذ، صنایع غذایی و آشامیدنی استفاده کنندگان اصلی مخازن اسید ذخیره سازی صنعتی هستند.در واقع مخزن اسید صنعتی برای ذخیره مایعات و بخارات آلی و غیر ارگانیک عالی هستند. از پمپ ها برای پر کردن کل مخزن اسید از سیال خورنده استفاده می شود. شما باید مخزن اسید را از یک منبع بسیار کم فشار پمپ کنید. برای خالی کردن محتویات داخل مخزن اسید ، باید مایع را با پمپ تخلیه کنید یا مایع را از بین ببرید. با افزایش فعالیت های صنعتی، تقاضا برای مخازن اسید نیز افزایش می یابد. شما می توانید مواد بیولوژیکی شکننده را در دمای بسیار پایین در مخازن اسید ذخیره کنید. این مخازن به روش خاصی ساخته شده اند تا فرآیند تبلور یخ را در کنار سایر اثرات مضر به حداقل برسانند. تجهیزات استاندارد می توانند شرایط مناسبی را برای به حداکثر رساندن بهره وری ایجاد کنند. پانل های خنک کننده سفارشی به حفظ نیازهای خاص کمک می کند.هشت نوع از مخازن اسید ذخیره سازی صنعتی محبوب برای نگهداری مواد شیمیایی و خورنده وجود دارد.

آنها مخازن اسید با شکل سقف ثابت، مخازن اسید افقی، مخازن اسید با سقف شناور خارجی، مخازن اسید با سقف شناور داخلی، مخازن اسید تحت فشار، مخازن اسید با سقف شناور خارجی محکوم به فنا، مخازن LNG و مخازن فضای بخار متغیر هستند. انواع مخازن بر اساس شکل آنها (پایین مخروطی، کف صاف، بالا بسته، سیلندر عمودی-افقی)، ظرفیت نگهداری و اندازه گیری متفاوت است.

مزایای مخزن اسید صنعتی :

مزایای مخازن اسید ذخیره سازی صنعتی عبارتند از:

 

مخازن اسید برای نگهداری نمونه های بیولوژیکی برای مدت طولانی عالی هستند

مقاوم در برابر خوردگی

بادوام

مخزن اسید تکنیک حفظ حرارت تبخیر را کاهش می دهد

پوشش محافظ موجود در مخزن اسید از ضربه جلوگیری می کند

پوشش قفل منطبق از نمونه های ذخیره شده محافظت می کند

قابل بازیافت

ایمن برای استفاده و نگهداری انواع سیالات خورنده

سطح غنی از رزین و پلی اتیلن و پلی پروپیلن

قابل اعتماد

دارای پایه و تکیه گاه یکپارچه

 

گروه صنعتی سازآب  یک تولید کننده بزرگ مخازن اسید  در آسیا( ایران ) است. مخازن اسیدی تولیدی این شرکت دارای گواهی API، ASME، UI و ASTM برای صنایع دارویی، غذایی، نوشیدنی، ژنراتور برق، عملیات معدن، کارخانه های کاغذ، محصولات کشاورزی و صنایع شیمیایی عالی هستند. این شرکت سال ها در این زمینه تخصص دارد. این شرکت تمام استانداردهای لازم برای صادر نمودن مخازن اسید به کشورهای دیگر را دارد.  ما هنگام ساخت آنها از هزینه ثانویه دیگر از قبیل تعمیر و نگهداری، نصب و هزینه اولیه مراقبت می کنیم تا ارزش پول خود را به شما بدهیم. ما مخازن اسید صنعتی خود را با فایبرگلاس، پلی اتیلن، فولاد، آلیاژ، بتن مسلح و فولاد ضد زنگ می سازیم. برای اطلاعات بیشتر، فقط با شماره 02188561057 تماس بگیرید.

تفاوت بین مخازن اسید ساخته شده در کارخانه و مخازن اسید ساخته شده در محل پروژه :

اگر نمی توانید بین یک مخزن ساخته شده در مغازه و یک مخزن درست شده در محل  تصمیم بگیرید، ما می توانیم کمک کنیم. هر مدل از مخزن دارای مجموعه ای از مزایای خاص خود است، و اگرچه ممکن است در ابتدا انتخاب دشواری به نظر برسد، بهترین مخزن اسید مناسب کاربری و پروژه شما معمولاً با پاسخ دادن به سؤالات زیر تعیین می شود:

بودجه شما چقدر است؟

به چه نوع ظرفیت ذخیره سازی نیاز دارید؟

مهلت پروژه شما چقدر است؟

مخازن میدانی و مخازن تولید شده در یک کارگاه سه تفاوت عمده دارند که عبارتند از :

اندازه:

مخازن نصب شده در میدان هیچ محدودیتی در اندازه ندارند، با این حال، مخازن ساخته شده در کارخانه دارای محدودیت ظرفیت حمل و نقل هستند. چرا که برای حمل و نقل آنها باید به نهایت بار قابل حمل توسط ماشین آلات سنگین توجه نمود.

هزینه:

مخازن اسید ساخته شده در محل کاربری ( پروژه )کمی گرانتر از مخازن ساخته شده در کارخانه هستند.  بنابراین مخازن ساخته شده در کارخانه معمولاً گزینه ارزان تری برای کارفرمایانی که مشکل بودجه دارند، هستند.

زمان تولید و ساخت : از آنجایی که کارخانه یک محیط کنترل شده است که مستعد اختلالاتی مانند آب و هوا نیست، مخازن ساخته شده از ابتدا تا انتها در کارخانه دارای ضرب الاجل قابل اعتمادتری نسبت به مخازن اسید ساخته شده در میدان هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این تمایزات و سایر تمایزات انواع مخازن اسید مونتاژ در محل کاربری و مخازن اسید ساخته شده در کارخانه به خواندن ادامه دهید یا با شرکت سازآب تماس بگیرید تا مورد شما ارزیابی شود. متخصصان ساخت مخزن اسید ما می توانند به شما در تعیین هزینه ها و مزایای ساخت و ساز در کارخانه در مقابل ساخت وساز در محل پروژه کمک کنند و به شما امکان می دهند برای پروژه مخزن اسید خود تصمیم درستی بگیرید. همانطور که در بالا گفته شده مخازن اسید مونتاژ شده  مخازن معمولاً ارزانتر از مخازن ساخته شده در میدان هستند. این به این دلیل است که مخزن اسید مونتاژ شده و آماده  در یک محیط کاملاً کنترل شده انجام می شود، که به جلوگیری از تأخیر آب و هوا و سایر مسائل زیست محیطی که ممکن است رخ دهد کمک می کند. یکی دیگر از دلایل ارزان‌تر بودن مخازن اسید مونتاژ شده  این است که می‌توان آن را سریع‌تر از مخازن اسد دمونتاژ تکمیل کرد. این به خاطر این واقعیت است که خدمه کارگاه به روش خط مونتاژ کار می کنند، با بخش های جداگانه به سرعت مرحله تولید خود را قبل از انتقال مخزن به بخش بعدی به پایان می رسانند.

تفاوت در اندازه مخازن اسید ساخت میدانی در مقایسه با مخازن اسید ساخته شده در کارخانه :

در حالی که مخازن اسید ساخته شده در کارگاه گاهی هزینه کمتری برای ساخت دارند، این مزیت زمانی از بین می رود که ظرفیت مخزن از میزان و حجم معینی فراتر رود .

مخازن اسید ساخته شده در کارگاه محدود به اندازه کامیون یا باربری و ماشین الات سنگین حمل کننده مخزن اسید است که آنها را به محل ساخت و ساز منتقل می کند.

در نتیجه، مخازن اسید ساخته شده در محل کاربری غالباً برای پروژه هایی که به میلیون ها لیتر ظرفیت نیاز دارند، استفاده می شود. قسمتهای مختلف مخزن  اسید در کارخانه ساخته می شود و در صورت انتخاب مخزن به محل کار تحویل داده می شود. خدمه واحد نصب در مرحله بعدی تانک را در محل مورد نظر نصب خواهند کرد. پس از اتمام ساخت، یک گروه دیگر از همکاران بنده  رنگ و پوشش اولیه و ثانویه مخزن را در ند مرحله انجام می دهند.

هنوز در مورد اینکه کدام نوع از مخزن اسید برای نیازهای شما بهتر است تصمیم نگرفته اید؟ اگر پروژه شما پیچیده است، بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید. ما صرفاً ارائه دهنده مخازن ذخیره با بهترین کیفیت در گروه صنعتی سازآب نیستیم . ما همچنین یک پیمانکار عمومی هستیم که کل فرآیند و همه نگرانی هایی را که در هنگام ساخت مخزن اسید به وجود می آید را درک می کنیم.

انواع کاربردهای مخزن اسید :

ذخیره اسید سولفوریک

ذخیره اسید نیتریک

ذخیره اسید کلریدریک

ذخیره گاز مایع

ذخیره سود

ذخیره هیدروکسید سدیم

ذخیره هیپوکلرید سدیم

ذخیره اسید پراسیتیک

ذخیره اسید استیک

و ...

جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با مخزن اسید به وب سایت سازاب مراجعه نمایید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی