تامین و تولید مخازن و موا پلیمری

  • ۰
  • ۰

مزایا مخزن استیل در مقایسه با مخازن آلومینیوم و استیل کربن :

کدام یکی از مخازن فلزی را برای مقاصد خود انتخاب کنیم ؟

یکی از مهمترین تصمیماتی که هنگام دریافت پیشنهاد مخزن فلزی یا سفارش مخزن باید گرفته شود، موادی است که مخزن (مخزن ذخیره یا مخزن فرآیند) از آن ساخته می شود. خواه مواد مورد استفاده مخزن فولادی یا آلومینیومی باشد، مخزن مورد نظر برای حمل محموله ای است که در صورت ذخیره همراه محصول رخ می دهد و تا حد امکان ایمن است.

اما مطمئناً هیچ راه حلی بدون عیب و نقص و یکسان برای همه وجود ندارد. اگرچه مخزن استیل که ساخته شده از ورق استنلس استیل می باشد بیشتر در صنعت استفاده می شوند، مخازن استنلس استیل، مخازن آلومینیومی و مخازن فولاد کربنی هر کدام مزایا و معایبی نسبت به یکدیگر دارند. با بررسی مقاله زیر می توانید به اطلاعاتی دست پیدا کنید که به انتخاب مواد مخزن فولادی ضد زنگ شما کمک می کند.

مزایای مخازن فولاد کربنی :

مخازن فولاد کربن قوی و قابل اعتماد هستند. مخازن کربن به طور کلی ارزان ترین

مخازن برای سیو سیالات هستند، و آنها را به راه حل بهتری برای  سیو سیالات در کاربری های کوچک تبدیل می کند که ممکن است محدودیت های بودجه کوتاه مدت داشته باشند. با این حال، مخازن فولاد کربن نیاز به نگهداری بیشتری دارند، بنابراین ممکن است بخواهید هزینه های نگهداری و رنگ آمیزی را نیز در نظر بگیرید. مخزن فولاد کربنی نسبت به مخزن استیل و مخزن آلومینیومی مقاومت کمتری در برابر خوردگی دارد. به همین دلیل، جایی که خطر زنگ زدگی و خوردگی از بین رفته باشد، استفاده از مخزن فولاد کربن ترجیح داده نمی شود.

مزایای مخازن آلومینیومی :

یکی از ویژگی هایی که می تواند آلومینیوم را از مخزن استیل و مخزن فولاد کربن متمایز کند سبک بودن آن است. یک مخزن آلومینیومی بزرگتر از مخزن فولادکربن و مخزن استیل ضد زنگ می تواند بسیار سبک تر از دو مخزن نام برده شده باشد. اگر مهمترین پارامترها در طراحی مخازن اعم از مخزن آلومینیومی ، مخزن استیل و مخزن فولاد کرنبی ، ظرفیت یا وزن باشد، ممکن است فولاد آلومینیوم ترجیح داده شود.

بزرگترین مزیت مخزن آلومینیومی نیز بزرگترین نقطه ضعف آن است. مواد سبک وزن مورد استفاده نسبت به مخازن استیل ضد زنگ دوام بسیار کمتری دارند. نسبت به مخزن استیل نه تنها در برابر تنش بلکه در برابر خوردگی نیز مقاومت کمتری دارد.

مزایای مخزن استیل :

غیر رقابتی بودن مخزن استیل ضد زنگ از نظر دوام و طول عمر، دلیل اصلی پذیرفته شدن آن به عنوان استاندارد طلایی در ساخت مخازن ذخیره سازی و مخازن فرآیند است. فولاد ضد زنگ ماده ای است که در بین این سه ماده بیشترین مقاومت در برابر خوردگی را دارد. بنابراین نیازی به نگرانی در مورد مواد شیمیایی که در داخل مخزن استیل ذخیره و پردازش می شود و آسیب رساندن به سطح آن وجود ندارد. به همین دلیل، مخازن استنلس استیل به طور کلی برای مشاغل در صنایع شیمیایی یا غذایی مورد علاقه هستند.

در بخش مواد غذایی، جایی که بهداشت ضروری است، تنها جایگزین مناسب برای تمام مخازن ذخیره سازی غذایی ، مخزن استیل ضد زنگ  است.

مخازن استنلس استیل می توانند یک عمر بدون آسیب و با ایمنی بالا و ظاهر زیبا دوام بیاورند. این بدان معنی است که مخازن استیل ضد زنگی که خریداری می کنید ممکن است آخرین مخازن استیل ضد زنگ باشد که در طول عمر خود خریداری خواهید کرد. تقریباً در همه موارد، مزایای مخزن استیل ضد زنگ ارزش سرمایه گذاری اضافی را دارد.

مخزن استیل یا مخزن فولاد ضد زنگ چیست؟

مخازن استنلس استیل عمدتاً در صنایع غذایی، تاسیسات صنعتی، هتل ها برای ذخیره سازی آب خانگی و آب آشامیدنی مورد استفاده قرار می گیرند، قبل از ساخت مخزن استنلس استیل باید شرایط طراحی خاصی مشخص شود. در صنایع لبنی تقریبا بسیار پرطرفدار می باشد از آن می توان جهت ساخت مخزن حمل شیر ، مخزن پاستوریزاتور و مخزن آسپتیک و ... استفاده نمود. شیر یکی از فرآورده های بسیار حساس می باشد که در مدت زمان کمی با سطح مخزن ممکن است دچار فرایند بیولوژیکی گردد. در د اخل شیر برخی باکتری های مفید وجود دراد که در صورت ذخیره در مخازن نامناسب ممکن است وارد فرایندهای نامطلوبی گردد از اینرو مخزن حمل شیر غالبا و اکثر از نوع مخزن استیل می باشد. مخزن حمل شیر دارای اپشن های مختلفی می باشد که می تواند شیر و فرآورده های لبنی را تا مدت زمان تنظیم شده بدون تغییر فسیزیک وشیمیایی نگهداری کند . حال که سخن از مخزن حمل شیر و سیستم های پاستوریزاتور شده شما به وب سایت های مربوط مخزن حمل شیر و دستگاه پاستوریازتور گروه صنعتی سازاب ارجاع می دهیم. مخزن حمل شیر و پاستوریزاتور غالبا از ورق استیل گرید 304 و 316 و 316L ساخته می شود.   درپایان وبلاگ برای آشنایی بیشتر شما در مورد مخزن حمل شیر  توضیح کوتاهی داده خواهد شد.

مزایای مخازن آب از جنس استنلس استیل :

مقاومت در برابر خوردگی بالا.

طول عمر بسیار بیشتری نسبت به تانک های دیگر دارند

آنها را می توان در مایعات اسیدی و خورنده استفاده کرد.

بهداشتی هستند.

 مخازن استیل قوی تر از سایر محلول های ذخیره سازی و پردازش مانند مخازن پلاستیکی و آلومینیومی هستند، تمیز کردن راحت تر، بادوام تر و مقاوم تر در برابر خوردگی هستند.

 تولید مخزن استیل ضد زنگ گروه صنعتی سازآب :

سازآب یک شرکت قراردادی که مخازن استیل را در تهران تولید می کند، خدمات نصب کارخانه کلید در دست را با 25 سال تجربه و همچنین راه حل های مناسب و واحدهای پردازش ویژه برای کار با واحد تولیدی خود ارائه می دهد. مخازن استنلس استیل با گوی شستشوی استیل ضد زنگ، منهول، نشانگر سطح فولاد ضد زنگ و ...  تنها بخشی از مجموعه محصولات فولادی ضد زنگ تولیدی این شرکت می باشد.

ساخت مخزن استیل ادارات توسط گروه صنعتی سازآب :

گروه صنعتی سازآب  که بسیاری از مخازن بهداشتی استیل مانند آبمیوه، شکلات، شیر و محصولات لبنی، مخازن تخمیر، مخازن ذوب مارگارین برای بخش مواد غذایی، راکتورهای فولاد ضد زنگ و مبدل های حرارتی، حلال، سیستم های بسته بندی، انرژی و راه حل هایی برای بسیاری از بخش های دیگر مانند میکسرهای استیل ، سیلوهای استیل  و پناهگاه ها، مخازن تولید سیار استیل را برای ادارات و ارگانها  وصنایع مختلف تولید می کند.

یکی دیگر از کاربرد مخزن استیل در صنایع غذایی ف مخزن استیل تولید زیتون و روغن زیتون می باشد. استفاده از روغن زیتون در برخی از شهرهای ایران رایج است، تولید اصلی مخازن استیل در این شهرها،  مخازن ذخیره روغن زیتون است. یکی دیگر از اولین بخش هایی که تولید مخازناستیل گروه صنعتی  در آن مورد تقاضا است، بخش شیمیایی است. راکتورهای شیمیایی و مخازن مختلف تولید و ذخیره اسید، عمده ترین از نوع مخازن استیل هستند که به نفع صنایع شیمیایی هستند.

 برای اطلاع از قیمت ها و ویژگی های مخازن استنلس استیل مقرون به صرفه، با کیفیت و بهداشتی می توانید با تیم ما در گروه صنعتی سازآب تماس بگیرید و از راه حل های پیشنهادی ما برای کسب و کار خود مطلع شوید. سازآب بزرگترین تولید کننده مخازن استنلس استیل در ایران می باشد. برای درخواست قیمت مخزن استیل هم اکنون تماس بگیرید.

سیستم های CIP :

سیستم‌های CIP (Clean in Place) سیستم‌هایی هستند که نظافت را در خط تولید انجام می‌دهند و محلول‌های غذایی را به منظور از بین بردن آلودگی در تولید عرضه می‌کنند. واحد CIP که امکان نظافت (بهداشت) در محل را قبل و بعد از تولید می دهد، نه تنها برای صنایع لبنی، بلکه برای صنایع نوشیدنی، نوشابه و آماده مصرف در کنار سیستم های پاستوریزاتور و هموژنایزر مناسب است. مخزن CIP در گروه مخازن استیل هستند. ویژگی اصلی تمام مدل های CIP این است که گردش آب و مواد شیمیایی شستشو را در سیستم فراهم می کنند. این سیستم ها که به صورت کاملا اتوماتیک کار می کنند دارای رسانایی سنج برای صرفه جویی در مواد شیمیایی هستند. مواد شیمیایی با مخازن محلول شیمیایی که بخشی از سیستم هستند بازیافت می شوند. سیستم های CIP را می توان با ظرفیت ها و ویژگی های مختلف در صورت نیاز طراحی کرد. این می تواند ظرفیت 7000 لیتر در ساعت تا 50000 لیتر در ساعت را داشته باشد، همچنین می تواند چندین نوع مواد شیمیایی را تحمل کند، مخزن استیل CIP  گزینه هایی برای بهداشت حرارتی یا ضد عفونی شیمیایی ارائه می دهد.

مخزن حمل شیر :

در یک مزرعه لبنی، مخزن حمل شیر یا مخزن خنک کننده شیر فله یک مخزن ذخیره سازی است که برای خنک کردن و نگهداری شیر در دمای پایین استفاده می شود تا زمانی که بتوان آن را توسط دستگاه جمع آوری شیر خارج کرد.

ویژگی های مخزن حمل شیر :

مخزن حمل شیر معمولاً از فولاد ضد زنگ ساخته می شود و هر روز برای نگهداری و حمل و نقل و انتقال شیر در شرایط خوب استفاده می شود. پس از تیله مخزن حمل شیر باید کاملا شسته شود. مخزن حمل شیر می تواند متعلق به صاحب کسب و کار (که به آن دامدار نیز می گویند) یا در اختیار صنایع لبنی (کسب و کار جمع آوری و فرآوری شیر) باشد. مخزن حمل شیر یک عنصر بسیار مهم در لبنیات است. سازنده بین مخازن حمل  شری باز (از 150 تا 3000 لیتر) و مخازن حمل شیر بسته (از 1000 تا 10000 لیتر) با انبساط مستقیم یا ذخیره آب یخ زده انتخاب دارد. بسته به استانداردهای ساخت و ساز و خرید مخزن نو یا دست دوم، قیمت مزخن حمل شیر می تواند بسیار متفاوت باشد.

نوع و ظرفیت مخزن حمل شیر به موارد زیر بستگی دارد:

تعداد حیوانات

تعداد تولدها

تعداد مجموعه های شیردوشی

کیفیت شیر ​​دام

در دسترس بودن و هزینه های مربوط به انرژی و آب

تسهیلات توسعه دامداری

در سیستم های انبساط مستقیم، شیر توسط صفحاتی که در تماس مستقیم با مخزن داخلی مخزن هستند خنک می شود. با سیستم ذخیره آب یخ زده، شیر با عبور آب یخ زده از دیواره داخلی مخزن خنک می شود. مخازن حمل و نگهداری شیر (10000 لیتر و بیشتر) توسط تولید کنندگان بزرگ استفاده می شود. آنها برای نصب در خارج از کاربری، نزدیک یک کارخانه لبنی طراحی شده اند. تمامی سیستم های کنترل، ورودی و خروجی در یک محیط بسته و بسته هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با مخزن استیل و مخزن حمل شیر استیل به وب سایت سازآب مراجعه نمایید.

  • ۰۱/۰۲/۰۳
  • acide sazaab

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی